Rostoucí počet škol, ve kterých se žáci učí psát na klávesnici PC, přivedl pracoviště ZAV k potřebě dalšího - ještě hravějšího - doplnění programované výuky přímou formou klávesnicových her.
Významnou součástí metody ZAV je opis jednotlivých písmenek, která žák už probral. Rychlost psaní totiž více než hbitost prstů zvyšuje zkracování doby mezi přečtením písmene a pohybem příslušného prstu správným směrem na klávesnici. Autoři metody této skupině specializovaných cvičení říkají transformace a žáci se s nimi setkávají při cvičeních méně oblíbeného a na koncentraci vysoce náročného psaní textu odzadu, opisů řady jednotlivých písmen bez vzájemné souvislosti až po nejoblíbenější formu - psaní jednotlivých zvětšených písmen.
I když celková koncepce výuky ZAV představuje vysoce motivující soutěživou školu hrou, zrychlování transformační činnosti nejlépe umožňují klávesnicové hry doplněním výuky neagresivní akčností s prvky hráčské strategie i mírnou dávkou štěstí.
Písmenková hra, jejíž podstatou je sbírání hříbků rozmístěných po písmenkovém lese. Hravou formou si tak žáci procvičí psaní jednotlivých písmenek a znaků dle postupu ve výuce. Hra je jako první součást ZAV k dispozici online na adrese houbar.zav.cz pro všechny, kteří vlastní přihlašovací údaje do výuky ZAV. Žáci ji mohou absolvovat ze školy i z domova v několika jazykových verzích. Hra je součástí meziškolní soutěže ZAV. Do meziškolní soutěže základních i středních škol se započítávají výsledky z mateřského jazyka. Podrobné výsledky všech věkových kategorií a jazyků na houbar.zav.cz/results/. Houbař je nyní k dispozici v české, slovenské, německé, polské, anglické, turecké, maďarské a francouzské verzi. Více informací a pravidla zde.
Tyto čtyři hry jsou volně přístupné, nejsou však zařazeny do meziškolní soutěže a výsledky nelze odesílat.